loading...
کلاس اندیشه
سید عرفان شریفی بازدید : 24 چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (0)

فیسبوک یک شبکه اجتماعی است که موسس آن مارک زاکربرگ است و توانسته در چند سال اخیربه محبوبیت های فروانی برسد ،این شرکت همچنین علاوه بر فعالیت در زمینه شبکه های اجتماعی پروژه های بلند پروازانه دیگری نیز در 2014 شروع کرده است اما سوالی که پیش می آید برنامه فیسبوک برای سال 2015 چیست ؟و یا چه پروژه های هیجان انگیزی در این سال به نتیجه خواهد رسید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

1-Messaging

slingshot-messages-

در ابتدای سال جاری مبلادی بود که فیسبوک پیشنهاد خرید سرویس پیام رسان اسنپ چت را داد اما این پیشنهاد وسوسه انگیر توسط سهام داران اسنپ چت رد شد سپس فیسبوگ به سراغ خرید برنامه مشابه رفت به همین منظور این شرکت برنامه Whats App را به مبلغ 19 میلیارد دلار خرید ، این برنامه هم اکنون حدودا 600 میلیون کاربر فعال دارد که روزانه از این سرویس پیام رسان استفاده میکنند.هرچند تعداد کاربران ومحبوبیت واتس اپ به اسنپ چت نمیرسد اما باز هم فیسبوک  در جهت پیشبرد اهداف خود این برنامه را خرید.

یکی از پاسخ هایی که در پس رد کردن پیشنهاد 3 میلیارد دلاری فیسبوک برای خرید اسنپ چت است این است که این شرکت پس از رد شدن پیشنهادش اقدام به تولید و عرضه برنامه ای مشابه به اسنپ چت که که تا حدودی به موفقیت در پیش برد اهداف کمک کرد. Bolt نیز همانند اسلینگ شات یک مسنجر همانند اسنپ چت میباشد که توسط فیسبوک برای مقابلعه با اسنپ چت ساخته شد.

فیسبوک پس معرفی این دو برنامه تلاش فراوانی کرد که نشان دهد تصمیم اسنپ چت اشتباه بوده و میبایست پیشنهاد فیسبوک را برای خرید قبول میکرد هرچند ، این اقدامات باعث کاهش ارزش اسنپ چت نشد . این شرکت بر اساس جدیدترین آمار ها ارزشی بالغ بر 10 میلیارد دلار دارد که پیشبینی میشود در سال آینده به 12 میلیارد دلار نیز برسد.

 2-Virtual Reality

virtual_reality

واقعیت مجازی  فناوریی است که به کاربر امکان می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی رایانه‌ای اندرکنش داشته باشد. بیشتر محیط‌های واقعیت مجازی کنونی وسایلی برای اندرکنش تصویری انسان با رایانه هستند اما گروه محدودی نیز دارای حسگرهایی صوتی یا لمسی برای تعامل با کاربر هستند. نوع دیگری از واقعیت مجازی وجود دارد که توسط تصاویر پانورامای 360 درجه ایجاد می‌شود و در واقع واقعیتی از انچه هستیم را برای دیگران به نمایش می‌گذارد.اواسط امسال بود که فیسبوک دست به خریدی دیگر زد البته اینبار در زمینه واقعیت مجازی ! این شرکت با پرداخت مبلغ 2 میلیون دلا رکمپانی آکیولوس را خرید

در اکتبر سال 2014 مارک زاکربرگ صحبتهایی درباره خرید کمپانی آکیولوس به زبان که پس ازآن این شرکت رسما خریده شد به همین منظور موسس آکیولوس یک بیانه ای را رسما منتشر کرد و اعلام نمود  این کمپانی کماکان به فعالیت پیشین خود در لس‌آنجلس ادامه خواهد داد و این معامله با فیس‌بوک فناوری واقعیت مجازی را ارزان‌تر و بهتر از گذشته خواهد کرد، .

Palmer Luckey، بنیان گذار کمپانی “Oculus VR”، اعلام داشته است که این تصمیم جهت اشاعه و ترویج هرچه بیشتر واقعیت مجازی برای مدت زمانی طولانی گرفته شده است و تفکر و منفعت طلبی مالی کوتاه مدت در این تصمیم جایی ندارد!همچنین اعلام داشته اند که به دنبال ایجاد آینده ای هیجان انگیز هستند!

کریس دیکسون یکی از سرمایه‌گذاران اصلی Oculus هم می‌گوید می‌توان به این خرید مانند خرید اندروید توسط گوگل در سال 2005 نگاه کرد که باعث تحول در دنیای موبایل شد .

جالب است بدانید یکی از دلایل انتخاب این کمپانی برای خرید توسط فیسبوک هدست واقعیت مجازی Oculus Rift است که سال گذشته عنوان یکی از جذاب‌ترین گجت‌های پوشیدنی را در نمایشگاه فناوری CES 2013 لاس‌وگاس را از آن خود کرد.

برنامه مشترک این شرکت و فیسبوک برای تولید ابزار های واقعیت مجازی در سال آینده این است که این هدست ها را به عنوان یکی از ابزار های اصلی استفاده روزمره و یک پلتفرم جداگانه تبدیل کنند.

3-Drones for Internet access

ukdrns9087

یکی دیگر از ایده های جاه طلبانه فیسبوک در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین است که با استفاده از این هواپیما ها بتواند دسترسی به اینترنت را برای کشور هایی که وضعیت اینترنت خوبی ندارند و یا از این راه ارتباطی بی بهره هستند فراهم کند.شرکت فیسبوک با همکاری یک شرکت انگلیسی به نام Ascenta قصد تولید هواپیمایی را دارد که تمام انرژی خود را توسط سلول های خورشیدی که بر روی بال هایش نصب است تامین  کند. یائل مگوایر مهندس بخش ارتباطات فیسبوک در این باره می گوید: “اول از همه به آن پهپاد نگویید، هواپیمای فیسبوک یک هواپیما است و در سایز یک جمبوجت مانند بوئینگ ۷۴۷ ساخته می شود البته خیلی خیلی سبک تر. علاوه بر آن هواپیمای فیسبوک از انرژی خورشیدی برای پوشش دائمی اینترنت بی سیم استفاده خواهد کرد.”

به نظر میرسد فیسبوک در سال آینده کلی ایده و اقدامان هیجان انگیزی دارد که بخشی از آنها به نتیجه خواهد رسید و بخشی دیگر نیز پیشرفت های شگرفی خواهند داشت .

منبع: بروزرسانی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مورد نیاز
    آمار سایت
  • کل مطالب : 236
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 26
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 424
  • بازدید ماه : 874
  • بازدید سال : 1,179
  • بازدید کلی : 37,248
  • ارتباط با مدیر

    09351516036